Veelgestelde vragen

Marathonschema.nl is eigendom van VOF CheckPoint Gezondheid, Sport en Bewegen.

Aalbert Mintjes (fysiotherapeut en hardloopcoach) en Jorrit Noppen (bewegingswetenschapper en inspanningsfysioloog), beide vennoten van CheckPoint VOF, hebben de site en 123-Marathonschema’s ontwikkeld. 

CheckPoint VOF is gevestigd aan de Van beukelaarweg 33 te Bleskensgraaf. Als je contact op wilt nemen met Marathonschema.nl, maak dan gebruik van het contactformulier of mail naar contact@marathonschema.nl.

Ja, door 3 keer per week slim en effectief (maar niet te lang en te hard) te trainen is het 123-Marathonschema zeer verantwoord. Het 123-Marathonschema-concept is ontwikkeld door Aalbert Mintjes (fysiotherapeut en hardloopcoach) en Jorrit Noppen (bewegingswetenschapper en inspanningsfysioloog).  Je zult FIT en zonder hardloopblessures aan de start van jouw Marathon verschijnen!

De Algemene Voorwaarden staan hier.

Je kan op de pagina, Privacy Statement lezen hoe de privacy van de bezoeker/gebruiker van Marathonschema.nl is geregeld. De Algemene Voorwaarden vormen samen met de Privacy Statement en de Disclaimer één geheel.

Nee, aangezien jouw 123-Marathonschema m.b.v. de antwoorden op de 123-Marathonschemavragen door een hardloopcoach van Marathonschema.nl persoonlijk en op maat wordt gemaakt, is dat niet mogelijk! Lees hierover de Algemene Voorwaarden.

Nee, het is niet nodig een account aan te maken.

1. Bepaal en kies het aantal marathontrainingsweken (15-12-9 weken).
2. Lees de startvoorwaarden.
3. Bestel jouw 123-Marathonschema.

Check voor de zekerheid je spambox in jouw e-mailaccount. Kom je daar jouw bestelbevestigingse-mail niet tegen, stuur dan een e-mail naar contact@marathonschema.nl.

Check voor de zekerheid je spambox in jouw e-mailaccount. Kom je daar de e-mail met jouw 123-Marathonschema niet tegen, stuur dan een e-mail naar contact@marathonschema.nl.

Je ontvangt een e-mail met een PDF-bestand waarin jouw persoonlijke en op maat gemaakte123-Marathonschema wordt weergegeven. 

Het 123-Marathonschema is voorzien van een duidelijke toelichtingspagina’s waarin de Marathontrainingsvormen, -omvang en – tempo’s worden uitgelegd. Tevens wordt er een overzichtsgrafiek van de marathontrainingsbelasting in omvang (kilometers) en intensiteit (hardlooploopsnelheid) getoond.

Het 123-Marathonschema geeft in een mooi vormgegeven tabel een overzicht van de trainingsweken, trainingsinhoud en marathontrainingstips.   

Tevens is er een overzicht van 3 hersteltrainingsweken voor na de marathon in het 123-Marathonschema opgenomen.

Maak gebruik van de trainingsweken-TOOL. Vul de datum van jouw marathon in.
De trainingsweken-TOOL rekent het aantal weken (nog te gaan) tot aan jouw marathon uit. Kies daarna het geadviseerde aantal weken voor je toekomstig 123-Marathonschema.

Marathonschema.nl levert marathonschema’s van 5:00 uur t/m 3:15 uur.
Na bestelling van jouw 123-Marathonschema, ontvang je een link naar een speciale 123-marathonschemavragenpagina. Op deze pagina kan je jouw gewenste marathonfinishtijd aangeven. Je kan indien gewenst na het beoordelen van jouw antwoorden op vragen over jouw hardloopervaring en hardloopresultaten uit het verleden ook gebruik maken van het marathonfinishtijdadvies.

Jazeker, na bestelling van jouw 123-Marathonschema, ontvang je een link naar een speciale 123-Marathonschemavragenpagina.
Na het beoordelen van jouw antwoorden op vragen over jouw hardloopervaring en hardloopresultaten uit het verleden ontvang je een marathonfinishtijdadvies. Marathonschema.nl adviseert jou om het bijbehorende 123-Marathonschema te gaan volgen.
Wil je toch langzamer of sneller de marathon gaan lopen dan kan je daar alsnog voor kiezen.

Het aantal training in het 123-Marathonschema is 3 keer per week.

Nee, het aantal trainingen heeft een vaste waarde van 3 keer trainen per week.

Ja, maar je wordt wel geadviseerd een goede training-rustverdeling in te plannen.
Je kunt daar meer over lezen in de toelichting bij het 123-Marathonschema.

Twee duurtrainingen en één intervaltraining per week.

Je kan kiezen om het 123-Marathonschema weer te laten geven in kilometers (km weergave) of op tijd (uren en minuten weergave).

Ja, d.m.v. 3 persoonlijke Tempo’s die afgestemd zijn op jouw Marathonfinishtijd.

Nee, er is bewust voor gekozen om geen hartslagwaarden op te nemen in het 123-Marathonschema. Het hardlopen op persoonlijke Tempo’s (snelheden) is veel beter toepasbaar. Om met Hartslagwaarden te gaan trainen is een kostbare hardloopinspanningstest noodzakelijk.

Na je bestelling van je 123-Marathonschema, ontvang je een bevestigingse-mail met een link naar een speciale 123-Marathonschemavragenpagina.
Na invullen en verzenden van de antwoorden op de specifieke 123-Marathonschemavragen, wordt jouw 123-Marathonschema door een hardloopcoach van Marathonschema.nl persoonlijk en op maat gemaakt en na 2 werkdagen per e-mail naar je verzonden.

Jouw antwoorden op specifieke vragen over jouw hardloopervaring en hardloopresultaten zorgen ervoor dat jouw 123-Marathonschema echt op maat kan worden gemaakt. Door het volgen van het op maat gemaakte 123-Marathonschema kan je efficiënt en verantwoord gaan trainen en daardoor FIT aan de start van jouw Marathon verschijnen.

Load More